Hakka Giden Yol "ÖZ" - Printable Version +- Dini Bilgi Forum (https://dinibilgi.info) +-- Forum: TASAVVUFi VAAZ&SOHBET&HUTBELER (https://dinibilgi.info/forumdisplay.php?fid=129) +--- Forum: VAAZ ARŞiVi (https://dinibilgi.info/forumdisplay.php?fid=133) +---- Forum: 2014 Tasavvufi Vaazları (https://dinibilgi.info/forumdisplay.php?fid=139) +---- Thread: Hakka Giden Yol "ÖZ" (/showthread.php?tid=1731) |
Hakka Giden Yol "ÖZ" - SeliM35 - 06-01-2022 HAKKA GiDEN YOL "ÖZ" (Kar©glanin 22.05.2014 Vaazi) 22 Mayis 2014 Perşembe Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Leyse alellezıne amenu ve amilus salihati cünahun fıma taımu iza mettekav ve amenu ve amilus salihati sümmettekav ve amenu sümmettekav ve ahsenu vallahü yühabbül muhsinın . Sadakallahul aziym Maide suresi 93 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim İman edip salih ameller işleyenlere; Allah’a karşı gelmekten sakındıkları, iman ettikleri ve salih amel işledikleri, sonra Allah’a karşı gelmekten sakındıkları ve iman ettikleri, sonra yine Allah’a karşı gelmekten sakındıkları ve iyilik ettikleri takdirde, daha önce tatmış olduklarından dolayı (ima etmeden daha önce işledikleri günahlar ve hatalardan dolayi) bir günah yoktur. Allah, iyilik edenleri sever. Sadakallahul aziym Maide suresi 93 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Ve iza caekellezıne yü'minune bi ayatina fe kul selamün aleyküm ketebe rabbüküm ala nefsihir rahmete ennehu men amile minküm suem bi cehaletin sümme tabe mim ba'dihı ve asleha fe ennehu ğafurur rahıym Sadakallahul aziym Enam suresi 54 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Ayetlerimize iman edenler sana geldikleri zaman, de ki: “Selâm olsun size! Rabbiniz kendi üzerine rahmeti (merhameti) yazdı. Şöyle ki: Sizden kim cahillikle bir kabahat işler de sonra peşinden tövbe eder, kendini düzeltirse (bilmiş olun ki) O, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.” Sadakallahul aziym Enam suresi 54 Allahümme Salli Ala Muhammed Mustafa ellezine Hüverraufürrahim li fi ümmetehu. ve selamen ala eelihi ve ashabihi ecmain ridavanullahu teala aleyhim ecmaiyn. Ve Sallu ala Cebrail a.s ve Mikail a.s ve israfil a.s ve Azaril a.s ve sallu ala melaiketül hamelei arş ve sallu ala Münker ve Nekir ve sallu ala cemiil melaiketül mukarrebun. Yolculugumuza başliyoruz Hepimizin bildigi gibi bizler beşer ve şaşariz yani hepimizin ufak tefek hatalari vardir.ve bunlar hatta muhtedin olcaklar icin yani şu an başka dine mensup olupd, daha sonra islama ihtida edecek, girecek ve iman edecek olanlar icin, gecmişde yaptiklari bütün hatalari silinip temiz bir sayfa verilcekdir. nitekim Allah gafururrahimdir , yukardaki ayette bu bize beyan edilmişdir. bunlarin örnekleri hz ömer ile başlar, kizini öldüren topraga gömen birisni, bu iman cevheri, öyle temiz ve saf altin halaine cevirmişki, Adalet denilince onun ismi akla gelir olmuş, halbuki kendi evladini öldürmüş birisi iman etmeden daha önce. Katili, En büyük Adeletli bir hakim haline getire, bu iman cevheri ne olaki acaba?.. Yine Hz Halid Bin Velid Peygamberi öyle kuşatmişki uhudda mübarek dişlerinin şehit edilmesine sebeb olmuş. fakat iman ettikten sonra bükülmez kilic, "Seyfullah" Allahin kiliclarindan bir kilic, lakabini alacak derecede, saf altin makamina ulaşmiş. ve kendi agzindan demişdir imandan ve islamdan önce cok kötü amel edip peygambere zarar verdim, imandan sonrada imanli kimslerden yana olup kafirlerin en azilisini öldürdüm demişdir. büyük bir günahini, büyük bir sevap silgisiyle silen kumandan. yani Allah ona, Seyfullah dediyse seyfullahdir. yani iman etmeden öncede, imandan sonrda hicbir harbinde yenilgi almamiş, yani kilici bükülmemiş, ve vefat ederkende kilicini yere saplamiş ve kilicina dayanir vaziyette hakka dogru yürüyüvermişdir. yani bükülmez egrilmez islam kilici olmuşdur. onu bu seviyeye ulaştiran nedir o zaman? iman desek, imandan öncede hep muzaffer olmuş, o zaman ona bu seyfullah makami neden dolayi ulaşdi? Yine Hz.Vahşi iman etmezden evve, peygamberin Amcasi Hz. Hamzayi şehid etdi. fakat o, onun cazibesine kapildi ve, yani muhamedin cazibesine, ve geldi iman etti, ve ashabin en alt derecesi olsada, en büyük evliyanin omuzlarina basacak kadar yüksek makam olan, ashabi güzin oldu. yani timsah ve gergedanlarin babasi oldu. Öyleyse bu iman nedirki! nasil oluyorda taşi topragi tenekeyi demiri, en degersiz sanilan bir şeyi saf Altina ceviriyor. işde o iman denen cevher Rabbimizin her yarattiginin icine sakladigi öz denen asil benligi bulup onun marifetlerini ortaya cikarmaya denilir. yani mesela üzümü yaratan Rabbimiz üzümün özüne bir yol cizmiş, ve üzüm, o öz denen yoldan hakka vasil olur. ve o yol, üzümün en saf halinde verdigi faydlari, yani üzümün yendiginde, insan bedenine girdiginde, onun özünü, kainattaki askerler, yani vücut ikliminin askerleri, hangi hizmette bulunduruyorlar ise, işde onun en saf hali, o yoldan dolayi vücüt tarafindan istenir, ve gel! gel! bana dogru gelde, ben seni yiyeyim, ve hakkin nazargahi olan, insan bedeninde yani, kainati alemin haritasinda, seni hakka vasil edeyim demekdir. yani üzümde gizli olan potasyum ve demir ve şeker ve enzimler vitaminler, onun hangi hüner ve marifetlere sahip oldugunu gösterir, ve o hünerleri, insan bedeninde nasil bir hizmte mensup olarak halkolduysa, işde onun cibilliyatini taşiyan bir insanda dünyada, o ahlak üzeri hareket ederse, özünü hakka baglamiş olur velhasil kelam. ve o üzümün en saf hali, vücutta hakka vasil olmasi demek, vücutta kalp hakkin nazargahidir. ve onun kan yoluyla kalbine varmasi ve rabbimizin ona nazar edip, hadi git bu kulumun namaz kilarken koluna derman ol, yahut dilinde subhanallah ol ,vahyine uyup görev, mahalline gitmes, ve ondan cikacak enerji haline gelmesi, ve o enerji şayet bir ibadet ise, o enerji artik, bitmeyen tükenmeyen cennete ulaşdi demekdir , yani ölmeyen enerji oldu demekdir. yine söverken kullandigi sövmesi veya döverken kullandigi elindeki enerji ise yahut zina ederken gözünün bakmasi ,bilmem neresinin,... oldu ise yine onu cehenneme götüren enerji oldu demekdir. artik onun bu enerjisi bir daha degiştirmeyecegi vaziyette enerji kazanmiş ve dananin kiyma olup sucuk oldugu gibi, artik sucugu geri dana yapamazsin amma, o dananin etini yersen, belkide sen kendin o dana olursun. yine üzüm yersen üzüm biber yersen biber. ve insanin degişik egilimler göstermesi işde bir cevre alakasi, birde yedigi ictigi sebebiyledir.ve özüm hakka dogru demek, işde vahdeti vücut olan bedende, sen hangi göreve sahipsin, yani dünyada ne amel ediyorsun, hayir amelmi şer amelmi.bir üzüm bizim bedenimizde hizmet ediyor, biz insan olarak bir başka bedenin icinde hizmet halindeyiz yani vahdeti vücut olanin bedeninde. üzümün hakki bulmasi kalbe ulaşmasi demek. bizim hakki bulmamiz ise namaz ile oruc ile hac ile,..yani vahdeti vücutta ne amel ettigin dünyada ne ile meşgul odugundan anlaşilir. ve senin kalbine, falan fakire yardim et, filan hayvana su ver, falan cocugu giydir diye bir ilham geldiyse, anlaki sen kalbe vardin, ve rabbim, senin o anki görevini vahyetti, şayet sen uyuşukluk göstermeden gittin o görevi ihya ettin, rabbimizin muradina uygun hareket etmiş olursun. ve vahdeti vücuttan tuvalet olup cikmak yerine, hayirli bir kol hareketi,... veya dilde hayirli bir kelam oldun demekdir. Ve iman kemaline ermezse, yani sen özünü bulup kendini bilmezsen, ilim sana fayda vermez .kendini bilince, nefsini bilen rabbini bilir kurali geregi, yani sülb sülb icinde, sülb sülb icinde geldik, bugüne kadar. hepimiz ademin sübündeydik o havvaya vaaz (döl verince) havvaya gecdik. ordan, habilse, habil, şit ise şitde yolculuk ettik. ve böyle böyle sülb icinde sülbde yolculuk ettik. ve en son babamiza ondanda annemize vaaz olduk (gectik)ve sonra ana rahminde var olma serüveni ve dünyada dogma . öyleyse babasini bilmeyen rabbini bilmez, yine annesini bilmeyen rabbini bilmez. biz ondan geldik demek, ne demekdir hicmi düşünmezsiniz. mesela ben babamdan anmeme annemdende dünyaya geldim. o zaman kimden gelmiş oldum kime gidecekmişim anladinizmi!!!!! anlamayan ahmak varsa birdaha anlatan. sonra babama varinca, babamda bir başka sülb icinde, önce dedem sonra ninem, yine ordanda ötede ordanda ötede, sülb sülb icnde ve dedem Hz.Ali ve ninem Hz Fatimaya vardim. yani ondandan önce ceddim Muhammede, ve yine ondanda ondanda öte, hz ismail ve hz ibrahim ve hacer sülbü,.... yani kimden geldik kime gidecegiz anladinizmi ve en sonda Hz.Adem ve ondanda "ve nefahte ruhehu" kurali geregi, O na, ruhu üfleyen rabbimze dönecegiz . ve "Allaha itaat edin sonra peygambere sonra anne babaniza " demek bu kadar mühimdir ve cennetin annelerin ayaginin altinda olmasi ne demek anladinizmi şimdi. Anne babasina dönecek oldugunu bilmeyen rabbine nasil dönecegini hic hic bilmez. ve vücut vücut icinde, vücut vücut icinde, ve vahdeti vücut demek senin onun icinde oldugun vücut demekdir. ve tartikatta seyri sülük, işde o vahdeti vücudu bulma, ve ondan öte fena firrasule ulaşma, ve ondan da öte, fena fillaha varma demekdir. ve bunun kevni manasi, kainatin balonun şişmesi gibi acilmasi, ve bir evren bir evrenin icinde, bir sistem bir diger sistemin icinde, ve en dişda adem atamiz, ve acildikca aciliyor, şişdikce şişiyor, ve en icdeki, en dişdakini daha dişari itiyor, ve en icte en sonda dogan cocugun yildizi. ve her dogan, bir üst sistemin tamda göbeginde, icinde doguyor, yani anna rahminde meydana geliyor ve anne göbeginde karninda en ortada gelişip büyüyor velhasil kelam. ve hal böyle olunca güneşimiz ve dünyamiz merkez demekmiş yani. ve Kabe bütün kainatin orta noktasi ve onun üstüne cikinca en üst semada kabe kavseyn var Hz. Muhammedin nurunun ilk halkoldugu yer ve her sistemin yildizi o sistemin kalbi ve nuru olan peygamberinin kalbi, yani her atomun kalbi ortadaki proton ve neutron yani bir erkek bir dişi yani bir yumurta ve bir sperma yani peygamber ve hanimlari cocucklari elektronlari ve Muhammedin bizim yildizimizin güneşimizin sadece haticeden ve birde mariadan cocugu olmuşdur deniyor o zaman hatice demek hayat enerjisi olan dünya yani güneşin cocuk veren eşi diger eşlerinden cocugu yok. ibrahim yildizinin iki tane dünyasi var yani iki tane yaşam olan gezegen yani hacer ve sare yani üst katlarda yer alan icinde oldugmuz bir sülb olan ibrahim sistemi ve onunda icinde ismail ve ismailin icinde muhammed yer alir ondan başka yildiz yok ismail sisteminin icinde (yani bundan kasdimiz samanyolu ve samanyolunu evirip ceviren yildiz demek) ve onun yaninda ishak sistemi ve onunda icinde israil ve yakub sistemi ve onuda icinde yusuf ,.... ve kabe daminda ezan okunan ev ,ve namaz icin ona dönülen ev, her cocuk dogunca evren birdaha aciliyor amma, onunda yönelmesi gereken yer kabeye dogru olup, namaz icin döndügünde, demek olurki merkez kac kuvvetine bagli, yani bütün peygamberlerin merkezi muhammed. ve elektronlar cekirdege bagli kaldiklari sürece o atomdan bir parca olurlar, ve her ne kadar etrafinda dönselerde onlar istikametlerini, yönlerini atoma dogru tutarlarki, atoma bagli kalabilsinler. ve her dogan islam fitrati üzerine dogar yani Muhammede bagli olarak dogar, sonra musa dinine sahipse, musa sistemine bagli. isa ise isa sistmine bagli bir yildiz olurlar. va kabenin daminda ezan okunmasi demek günde beş vakit yildizimiza ayar cekme zamani demek, ve Muhammed ile irtibat kurma zamani demek, ve bizler muhammede irtibat kurmak zorundayiz. Muhammed ise mirac eden peygamber, o ise kabe kavseyne irtibat kuran peygamer. onunki dikey irtibat, bizlerinki yatay irtibat. yani muhammedin bir üstü ismail, yani onun dikey irtibati, ismail yildizina, ismail yildizi, ibrahime dikey olarak. yani balon acilmasi gibi bir üste, o sistmein peygamberi dikey olarak mirac ile baglanir. ashabi ve ümmeti peygamberine yatay baglantidadir. ve bizlerde annemize ve babamiza dikey baglantidayiz kardeş ve akrablarimiza yatay baglantidayiz. ve ezan okunurken müezzin eşhedü enne Muhammeden Rasulullah deyince iki elin baş parmaginin tirnaklarini öpüp gözlerine sürmek ve " gözümün nuru nuru cemalinle müşerref olsun ya rasulallah" demek müstehabdir. yani bizim sistmimizin krokisi gözlerimizde saklidir ve bizler insaniz ve insanlarin iki gözü ve iki cihanin güneşi muhammed yani sag ve sol göz ve semanin yani sistemimizin krokisi senin gözünde benimki benimkinde onunki onunkinde sakli. Rabbim inanan kullarina özünü bulmayi nasip etsin, özünü bulanlari muhammede sevketsin, Muhammedi bulanlari da, Muhammedin Rabbine iltica etsin, ve muhammedi bulani, muhammedin bedeni taaa kabe kavseyne taşiyacakdir, kabe kavseyne varanlari ismail efendimiz ibrahime götürcekdir, kendi bedeninde. ve ondanda üste ondan üste taa sidretül müntehaya kadar ve ordan refiki alaya ve aalayi illiyuna ilhak eylesin. Amiyn. elfatiha maassalavat Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 22.05.2014 Perşembe Original Kar©glan |