SEVMEKMi ÜSTÜNDÜR SEViLMEKMi - ETKEN FiiL EDiLGEN FiiL
(Kar©glanin 13.07.2014 Vaazi)
13 Temmuz 2014 Pazar
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ إِذَا تَنَٰجَيْتُمْ فَلَا تَتَنَٰجَوْا۟ بِٱلْإِثْمِ وَٱلْعُدْوَٰنِ وَمَعْصِيَتِ ٱلرَّسُولِ وَتَنَٰجَوْا۟ بِٱلْبِرِّ وَٱلتَّقْوَىٰ ۖ وَٱتَّقُوا۟ ٱللَّهَ ٱلَّذِىٓ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ إِنَّمَا ٱلنَّجْوَىٰ مِنَ ٱلشَّيْطَٰنِ لِيَحْزُنَ ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ وَلَيْسَ بِضَآرِّهِمْ شَيْـًٔا إِلَّا بِإِذْنِ ٱللَّهِ ۚ وَعَلَى ٱللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ ٱلْمُؤْمِنُونَ
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
â eyyuhellezîne âmenû iza tenâceytum fe lâ tetenâcev bil ismi vel udvâni ve ma’siyetir resûli ve tenâcev bil birri vet takvâ, vettekûllâhellezî ileyhi tuhşerûn. İnne men necvâ mineş şeytâni li yahzunellezîne âmenû ve leyse bi dârrihim şey’en illâ bi iznillâh(iznillâhî), ve alâllâhi fel yetevekkelil mû’minûn.
Ey iman edenler! Siz baş başa gizlice konuştuğunuz zaman, günah, düşmanlık ve peygambere isyanı konuşmayın. İyilik ve takvayı konuşun ve huzuruna toplanacağınız Allah’a karşı gelmekten sakının. O kötü fısıltılar iman edenleri üzmek için ancak şeytandan kaynaklanmaktadır. Oysa şeytan, Allah’ın izni olmadıkça, mü’minlere hiçbir zarar verebilecek değildir. Öyle ise mü’minler ancak Allah’a tevekkül etsinler.
sadakallahul aziym Mücadele suresi 9 - 10
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
يَٰٓأَيَّتُهَا ٱلنَّفْسُ ٱلْمُطْمَئِنَّةُ ٱرْجِعِىٓ إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً فَٱدْخُلِى فِى عِبَٰدِى وَٱدْخُلِى جَنَّتِى
ya eyyetühennefsil mutmainneh irci i ile rabbike radziyeten mardziyeh. fedhuli fi ibadi vedhuli cenneti.
( Allah, şöyle der ) “Ey huzur içinde olan nefis!” “Sen O’ndan razı, O da senden razı olarak Rabbine dön!” “(İyi) kullarımın arasına gir.” “Cennetime gir.”
Fecr Suresi 27 - 28 - 29 - 30. Ayetler
Allahümme salli Ala Muhammedin ve ala eli muhammed ve selamen ile nisai havle radziyallahu anh.
Yolculugumuza başliyoruz.
Allahu teala kuranda insani en güzel
bir surette halkettigini bildiriyor. ve insan tam techizatli bir
varlikdir. ve yerdekileri göktekileri ona musahhar kildigini bildiriyor
yani onun emrine verdigini bildiriyor. hal böyle olunca yerden
göktekilere hükmedebilmesi lazim degilmidir. eger gökteklierde onun
emrinde ise, o zaman, semayada hükmetmesi gerekir. ve bizim dedigimiz,
yagmur yagdiran tas hakikat olmazmi, yine mevsimlerin düzeninde, yaz
sicagi icin, teheccüd ve duha namazi kilinmasi, semaya hükmetmek
olmazmi, ve bunun hakikat oldugunu ispat etmiş olmazmi.
bilmeyene bilmedigi bir söz bir fiil gaibdir, dogrumu yalnişmi bilmez, bilenler icin hakikat ve gercekdir.
kücük cocuklarin cogunluklar ya sobaya elini sürer yakar yahut
elektrik pirizine civi sokar ceryana tutulur. yani bilmedigi tatmadigi
icin onu, o bilgi ona gaibdir. amma eli yandikdan sonra soba ne demek
anlayiverir, yine elektrik neymiş anlar, amma belkide cok gec olur
ölebilir. bizim size gecenki anlattigimiz vaazi ispat etmek icin, sizin
elektrik carpmasi gibi bişeymi olmaniz lazim, ne istiyorsunuz delilmi
gebermekmi yoksa felc kalmakmi istiyonuz, o zaman pirize elinizi sokun
bekletin geberirsiniz zaten. amma melegi enerjiyi görseniz yahut
tutsaniz yahut cinleri elleseniz tutsaniz elektrige tulumuş olursunuz ya
felc olursunuz yada geberirsiniz, bazi felc olup yamulmuş kimselere
niye cinler nuzletmiş dokunmuşlar diyorlar bazilarina, işde onlarin
dokunmasi böyle tehlikeli, onlar kendi boyutunda, senin onlarin boyutuna
ulaşmiş enerjinden besleniyorar, bunu anlamak, bu kadar zormu, ahmak
olmayin Allah aşkina.
Bir hadisi şerifde peygamberimizin şöyle buyrudugu rivayet oldu:
cennetde öyle köşkler vardir ki, icinde bulunan kimse, her
diledigi yeri görür ve diledigi her yere kendini gösterir.buyurdu ve ona
sordular böyle köşkler kimlere verilcekdir ya rasulallah diye:
buyurdu:Tatli sözlü,eli acik ve herkesin uyudugu zaman Allahu
Tealanin varligini büyüklügünü düşünen ve O na yalvarip yakaranlara
verilcekdir.
yani bu demek olurki kainatin haritasinda yani adn cennetinde
yani kafadaki göz bölgesindeki cennete ilhak olcaklar demekdir. yani
gözdekilere istedigi gösterilir istediginede göz bedene emredip, yönünü
dönüp, kendini gösterir. ve bu demekki Gözde bazi melekler varki, onlar
isterse sana diledigin her yeri gösterebilir, ve yine diledigin heryerde
kendini gösterbilirlermiş. yani kainat bu bedenin misali ve haritasi
ise, o zaman o cennetde bu bedende olmali degilmi. ve yine heryeri
gören, ve heryere kendini gösteren köşkünde bir misali bu bedende olmali
degilmi, o özelikde bu bedende bulunmali demek olur, amma kanallar
kapali.
eger size o kanallar acilir ise, şimdi dahi ayni özelliklere
sahip olursunuz. bu dünyadayken cennete girilirmi. evet yemin ederimki
ben girdim cikdim. yani Muahmmed Aleyhisselatü vesselam dediki :
minberim ile kabrimin arasi, cennet bahcelerinden bir bahcedir, her kim
oraya girerse, cennete girdim derse, yalan olmaz buyurmuşlar. ve biz 97
senesinde hac görevini yaptikdan sonra medineye varinca sekiz gün ,
hergün iki defa veya fazla olmak üzere, oraya, yani ravzayi mutahharaya
girdim cikdim. ve benim cennete girdim demem yalan olmazmiş, muhammedin
sözü ile. öylese vallahide girdim billahide girdim. ve bu demek olurki,
cennete daha bu dünyadayken girenler oluyormuş, oraya girliyor ise, o
zaman yukardaki hadisde gecen cennetede o köşkede girlir, ancak oranin
kapisi herkes uyurken aciliyormuş. uyurken nasil acilir senin rüya
sandigin amma gercek rüya olan rüya ile girersin. yani herkes uyurken, o
uyanik olcak demek, herkes gözlerini kapatinca senin gözler acik olcak
demek bu. amma peki ben avusturyadayim, bizde akşam iken amerikada
gündüz, bizde herkes uyurken orda herkes uyanik, amma bunun şarti herkes
uyurken olmasi, yani kapi herkes uyuyunca aciliyor demekdir. peki bu
mümkünmü? evet senede sadece bir gün mümkün, yani 21 Aralikda en uzun
gece olunca . bir vakit gelirki gece geceye kavuşur ve heryerde o saate
gece olur. nitekim 21 haziranda, gündüz gündüze, danimarkada kavuşup,
gündüzün ardina güneş batip, hemen tekrar dogdugu gibi, gecede geceya
kavuşur, amma dünyanin neresinde, sadece bir yerinde, ve o köşke girilen
kapi o bölgededir yani.
yine gündüzün gündüze kavuştugu yeri temsil eden yerdende,
cennetteki bir başka köşke, bir başka hadis ile, ve bir başka cennete
acilan kapi vardir.
Bil ki kainati:Ol akl ve candir
Bu hissolunan nuh u feleki gerdandir
Pes naru hava habbu hak erkandir
Madenle Nebat ve Hayvanla insandir.
bu kasideu rubaide denildigi üzre, bizlerin bu gördügü kaintin yüzü nuh yildiz sisteminin gerdaniymiş
diyorki devaminda oraya gecmek icin naru hava yani ateş
cemberinden gecilmesi gerekiyormuş yani habbu hak erkandir diyor yani
habbu hak yani o tanri parcacigi dedikleri parcacikdanda nuh yildizina
geciliyormuş, ve ordada maden ve insan ve hayvan varmiş. peki eger orasi
gerdan ise, o zaman demek olurki habbu hak demek, kalpdeki suveyda
dügümü geciş kapisi demek olurki, ve oraya tiiiif (derinine ) inmek
demek, derin düşünce ile en derin uykuda, hem uyanik hem uykuda olmak
demek. yani rüyani yönetebildigin zaman demek olurki, yani nuh
yildizindakiler rüyayi yönetebilenlermiş. oraya inebilen kimselerde,
onlara karişir velhasil kelam. ve eger rüyayi yönetibilir isen,
istedigin kimseyi gidip rüyasina girip görebilir, onunla konuşabilir ve,
istediginede gidip görünebilirsin. ve o köşkün kapisi nuh kapisi, ve
nuhun gemisinin oldugu yerdedir. ve o kapi sadece gecenin geceyle
buluştugu gece aciliyormuş yani. yani herkes uykuda amma, sende uykuda
fakat, uyanik uykuda oldugun zaman.
Nuh gemisinden kasdimiz, nuhun kabri ve cesedi paklarinin
bulundugu yer, nitekim muhammed in kabri ile minberi arasindaysa ravza o
zaman muhammede, muhammed gemisine binilen kapi demek ve nuh gemisne
binilen kapi nuhun vahdeti vücutlarina acilan kapi demekdir.
Münafik demek: başka dinden olup fakat müslümanlarin icine
giren, ve bazen onlar gibi namaz kilip, oruc tutan, bazende hacca bile
giden, amma kendi peygamberini kabul edip, muhammed mustafayi, peygamber
olarak kabul etmiyen kimselere denilir.
Dehri demek : Muhammedi kabul etmedigi gibi Allahu tealanin var
oldugunuda söylemez. ve dün dehri birinin cibilliyati olan bir meyva
yedik ve bizdede o hal tezahür etdi. Allah muhafaza, Allah varsa hani
nerde o zaman demeye kadar gidecekdik neredeyse. ki o meyva amerikan
patetesi, yani kirimizi patetes. amerika zaten patetesin vatani amma,
kirmizi patetes dehri olanlarin cibilliyati, yani ne muhammedi kabul
eder nede Allahi. yani kirmizi patetes ne sebzedir nede meyva, sebze ile
meyvayi ayiran yer şekerdir. şekerli olanlara meyva, tuzlu olanlara
sebze denilir. eger bir bitkide bu karişdiysa, orada dehrilik baş
gösterir. nitekim yunus aleyhisselama ikram edilen bal kabagida
böyledir. ve yunus ümmeti işde dehri iken, yani ne yunusa nede Allaha
inanmazlarken, başlarina gelcek belayi görünce
100 bin kadar kimse yunusun kayboldugunu farkedince, ve semayi
yyildizlari okuyunca, gelcek belayi görünce, daga cikip tövbe ettiler,
ve onlar dehrilikden kurtuldu, kafirin kirmizi patetesi var ise, bizim
de onun ziddi olan hem sebze, hem mayva olan, hem tatli hem tuzlu olan,
bal kabagimiz vardir yani. nasreddin kabagi, nasreddin hoca son yunus
ümmetinde biriydi.nitekim akşehirde eşşeginin üstünde görünmeside,
yunusun son bir defa ümmetini cagirmasi icin cebrail gelince dur bir
eşşegimi bulup gelende giden demesi sonucu bu senin eşşekden daha mühim
meseledir dedi, ve dedi yunus dur bir pubclarimi bulan giyen de öyle
giden dedi, oda bu pabuclarindan da daha önemli dedi. ve yalin ayak başi
kabak ümmetini cagirmaya gitdi. gitdi gitdide yine inanmadilar, ve
oradan görevden firar etti, ve gemiye bindiki, sonunda bildiginiz gibi,
yunusun karnina yem oldu. ve suda kalan birinin etleri nasil yumuşar
ise, baligin karninda etleri yumuşadi, Allah onun icin bal kabagi denen
bitkiyi halketti. ve hemde sahilde bitirdi. yani ümmetini onu bekler
vaziyete buldu. yani kabak onu bekliyordu. ona gölge oldu, ve onun
sütünden de cildi şifa buldu. ve onu bekliyen, bu yüce rabbimizin
merhameti, o son ehemmiyetli görev fayda vermiş, ve yunus ümmeti
kurtulanlardan olmuş idi. ve Allah onlari işde, Mühtedin denen cemaat
eylemişdi, yani sonradan hidayete kavuşanlar ehli. yani kabak işde o
ümmetin bitki halindeki cibilliyatidir.ve bizimle kafirler arasinda
yine, bir kale ve sinir cizgisidir.
Rabbim dehrilige düşmekden mehdi cemaatini muhafaza buyursun,
biz kirmizi patetes yiyince vücuttaki kimyasal reaksiyon sonucu düşdük
bira ara. rabbim hidayet etdi kurtulduk, cünkü bedene o bitki girince
kainati alemin haritasinda bozulma oluyor, hücreler şaşiriyor bu tatlimi
yoksa tuzlu grubundanmi diye, ve beyne onun şekeri ulaşinca beyinde
dehrilik baş gösteriyor. yani Allahi ve peygamberi sorgulamaya kalkiyor
insan. cünkü iki zid kutup birleşiyor düşünün kuzey kutbu ile güney
kutbu preslendi ve, ikisi bir düzlem oldu demek gibi bir şey. ve beyin
iyi ile kötüyü, kuzey ile güneyi ayirt edemiyor. yani zayif nokta
denmez, onuda yaratan rabbimiz. herşey cift cift yaratildigindan dolayi
onun simetriside bal kabagi yani. ve o derdin caresi bal kabaginda sakli
yani, kirmizi patetes hasta eder kabak iyi eder. ve ömründe bir defa
bal kabagi yiyen kimsede o kod vardir. ve beyin sonra bal kabagi
formülünü bulunca durumu farkeder, ve beyin onlar dost degil düşman emri
verir. ve entloplazma lar onlari yemeye yok etmmeye başlarlar ve beyne
gitmesine engel olurlar ve tuvaletden atilirlar.
ve o kirmizi patetesde yunusa inanmayan, ve kalan kafir
milletin cibilliyati. yani kafir ve dehri kalan kimseler. yani ne
muhamedi kabul eder, nede Allahi, Bu kimseler ve kirmizi suratlidirlar
bunlar. ayni bazi israilliler gibi.
Allah Rahmandir yani baba ve er konumunda,
ve Rahimdir anne ve dişi konumunda,
Haşa huzur, Allaha ne erkeklik nede dişilik bicilmez amma,
Eğer Sevmek önemli ise senin için Rahman tabiatli olursun yani Baba konumuda olursun.
sevilmek önemli ise senin için Rahim olursun yani anne tabiatinda olursun.
Tercihe acikdir bunlar yani sen kadin olmayimi tercih ediyorsun
ki sevilmeyi ve alta inmeyi toprak gibi verimli olmayi, yoksa
Baba gibi gökte ve üstte olmayimi bazen yagmur bazen şimşek gibi!!!
haydi sen söyle şimdi sevmekmi önemli sevilmekmi?
Gafil olma ey insanoğlu dalda çekirdek gizlidir. Rabbim Dalın
olgununun içinden çekirdek cikarır. çekirdeğin olgununun içindede dal
ve ormanlar saklıdır.
yani içde dış dışda iç gizlemiş Yüce Rabbim.
Cünkü sevmek etken fiildir, ve erkek gibi etken, yani cocuk
dogurtabilen ve zeker sahibi, ve sevilmek edilgen fiildir yani kadin
gibi rahim sahibi ve topkrak gibi yani onu yarip icinden tohumu
filizlendircek bir yagmur ve su habbesine ihtiyaci vardir. Yer Allah,
gök Allah her yerde Allah var, gayri ondan başka ne varki kainatda.O hem
rahmandir hem rahimdir, O Cenabi Allah rahman ve rahimdir.
ey insanlar fefirru ilallah
Ey insanlar haydi Allaha dogru koşunuz.
Rabbim azabindan affina, gadabindan merhametine siginirim,
senden yine sana iltica ederim, bizi ve sevdiklerimizi, sevenlerimizi ,
Mehdi ve cemaatini dehrilikden, yunusun ümmetini kurtardigin gibi yine
ahir zamandada kurtar yarabbi, son kalan yunuslar hürmetine, nasradin
hocalar ve balkabakllarini yaratiş hikmetin hörmetine
Amiyn
elfatiha maassalavat
Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
Schrems, 13.07.2014 Pazar
Original Kar©glan