06-01-2022, 06:57 PM
Allah Kebirdir, Büyükdür. Fakat Büyüklük Taslayanlari (Kibirlileri) Sevmez
(Kar©glanin 28.03.2014 Vaazi)
28 Mart 2014 Cuma
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Ve Rabbeke fekebbir.
Sadakallahul aziym. Müddesir Suresi 3
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Ve Sadece Rabini Taaziym et (Taaziym ve Büyüklük Yalnizca Allaha aittir)
Sadakallahul aziym. Müddesir Suresi 3
Allahümme salli ala Rasulunaa Muhammed.
Allahümme salli ala cemii Rasulullah ve cemii Nebiyyullah
Ve Sallu ala ve selamen melaiketül erbaa Cebrail,Mikail,israfil,Azrail.
Yolculugumuza başliyoruz.
Hakkal yakine ayak bastik ve hakkal yakin sayfamizin alt yapisini oluşturduk.
erişim adresimiz şimdilik
www.hakkalyakin.velasr.de
ve ilk adimlarimizi atiyoruz.
A harfinde oldugu gibi büyüdükce zirveye yükselen celal isminin
yani Allah isminin başindaki büyük A harfi gibi en büyük sayi birdir
yani eins veya one sayisidir veya vahid . neden cünkü 10 demek ontane 1
demek, 100 demek yüz tane 1 demek, eksi 10 demek, on tane eksi bir
demek. yine 1milyar demek, 1 milyar tene 1 demek. ve vahdeti vücüd olan
Allahdir, kebir olan odur yani, vahid odur,Allah birdir onun büyüklükde
eşi ortagi yokdur demek yani namazdan sonra okudugumuz tesbihatin
sonunda amin demeden müezzinlerin okudugu: La ilahe illalahu vahdehü la
şerike lehü, lehül mülkü velahül hamdü, vehüve ala külli şeyin kadir.
demek :Allahi Taaziym etmek demekdir ve vahid olanin Allah oldugunu
ikrar etmek yani kabul etmek ve ortagi olmadigina inanmak ve bütün
mülkün, ne var ise hepsinin sahibinin o oldugunu ikrar etmek ve onun
mülükünden bize ikram ettikleri icin bütün hamd ve teşekkürlerin yine O
na oldugunu söylemek, ve onun nasil herşeye nüfüz ettigini ikrar ile
bütün güc ve kuvvetin ona ait olduguna tam teslimiyet ile iman etmek,
inanmak, kabul edip teslim olmak demekdir.
ve bizler 8 milyarda olsak o vahdeti vücüd olan Allaha geri
dönecegiz, bir ve bütün olan O iken, bizler O nun ruhundan koparip bize
verdigi cani taşiyanlariz. ve zaman tamam olunca, o verdigi cani geri
alcakdir ve onun birligine iman ettiysek, O ki, parcasi olan bizlere,
kendini tanima firsati verdi demekdir. ve bizler şayet onu bilebildik,
ve taniyabildikse ne mutlu bizlere. yani ciger hücreni cikarip dişari
koymak, ve sonra hadi bana bak, beni bil, beni ara bul geri bana dön
demek gibi, ve o hücre cigerdeyken, nerde oldugunu bilmez, amma dişari
cikip, bu vahdeti vücud bedeni, arayip bulunca, anlarki, benim gercek
sahibim o diye tanir ve bilir. işde iman demek o Bir ve Ekber olan Kebir
yani Allahüekber olan en büyük olan Allahu Tealaya bilmekdir. ölmek
yine ondan gelip ona geri dönmekdir. ve bizler onun bedenine dönünce yok
olmayiz, bilhassa, bir ve büyük olan Allahda yerimizi almiş oluruz. ve
nefahte ruhehu buyurmadimi cenabi mevla, yani kendi ruhundan üfledigini
söylemedimi. ve işde tarikatlarin yaptigi, o seyri sülük yolcugu, bundan
başka bir mana taşimaz. insana kendini yani o vahdeti vücudun parcasi
oldugumuzu, ve fakat ondan koptugumuzu, ve ona dönecek oldugumuzun
idrakine vardirmak icin yapilan gayretten başkasi degildir. yani tarikat
hakikat marifet demekde budur. ve elinden dilinden marifet dökülmesi
demek, onu tanimiş olmak demekdir, ve onu taniyinca ve ona varinca ondan
isteyince, misal nasil ciger hücresi oksijen deyince isteyince ona onun
sahibi olan bir beden nefes alip ona oksijen yolluyorsa, susayinca,
susadim deyip su icip su gönderiyorsa, ve ona vahdeti vücuda varanida O
bilince, ve ondan isteyince ve istemesini bilince, O ona ihtiyaci olani,
ve onun icin hayirli olani bilip, ona nasibi kadar gönderir. ve buna
yani bunu bilmeye marifet denilir.
ve hakkal yakin makamina cikan kimse öyle günde bin rekat namaz
ellibin zikir demek degildir.ve marifet odurki Allahi bilme hikmeti ile
yaşamakdir.
mesela ekmek yerken derki o kimse: onun ismi ile yerim yani
ekmekde onun ismidir ve onu yerim ekmegi yerim ve onun icin yerim yani
beden kainati alemin haritasi ve bizler cenabi mevlanin suuretinde
halkolunduk ve bizler bedenimiz icin yiyince onun icin yemiş oluruz hem
kendimiz icin hem onun icin, hem onu, yani ekmegi ondan gayrisi yok ya,
hem onunla ellerimizle ve dişlerimizle.
yine cay kahve icen birisi onun ismi ile icmeye başlarim yani
kahve cay onlarda, odur, ondan gayri bir şey yokki, ve onu kahveyi
onunla yani kaşikla yani kaşikda odur kariştiririm, icine onu katarim
yani şekeri katarim ve onunla icerim yani bedenin elleri kollariyle agzi
dudagiyla ve bedenimizin istegi ve ihtiyaci icin iceriz yani onun icin
icerim demek ve her amelinde bu ahlak üzere yaşamk demek hakkal yakine
ayak bastigimizi gösterir.fakat burda sinir noktasi tehlikeli yer kibir
noktaasi olup büyklenmek kendini bir püoh zannetmek tehlikesi varidir.o
derken kendini Allah sanmak degildir o Bütün bedenlerin sahibi dir. sen
ben onun birer tecelliyat gahiyiz, sen gibi sekiz milyar daha var yani,
hemen kendini bir poh zannetme yani.yani tekabbür göstermek ve
kibirlenmek Allahu tealanin en sevmedigi ahlakdir.
bir yerden biri seslendi anlaki o sana seslendi ve onunla duyarim
ve onun emrine dogru yönelmek o söyleyenin istegine söyledigine dikkat
etmek, onun sözüne itaat olur. ve olurda olur vesvas olan şeytanda sana
seslenebilir, ve ve onun düşmanligi, sen hakkal yakine cikdin diye
bitmez, o yine şeytan ve düşmandir asi gelendir. Her Asi gelende, onun
yani şeytan aleyhillanenin safina gecmiş olur, ve cezaya ve kovulmaya
müstehak olur.
ve nitekim vücud denen cihaza gelen elmayi yedinse, elma Ona
ulaşdi demekdir, yani seyri sülükünde vahdeti vücudu buldu demekdir.
elma vahdeti vucudu buldukdan sonra, onu yersin ve artik onun yolculugu
hakkal yakin olarak o bedenin icinde devam etmeye başlar. ve hakkal
yakin demek işde vahdeti vucudun icindeki yolculukdur artik. ve kainatta
onun icidir, ve yine sen, evde, işde, onu bilerek hareket etmen, yine
vahdeti vucudun icindeki hareketlerini, usulune uygun yapmandir. her
yalniş yemen, yalniş icmen, yalnişlar yapman, bedenine zarar verirse,
işde kainatida bozar,senin yolcugunuda bozar. ve gecenki vaazimizda
yazdigimiz ayetteki, ve şeytan sizi dininizden edipde, havvayla ademi
cennetten attirdigi gibi, sizinde cennete geri dönmenize engel olmasin.
ayeti geregi her yalniş senin geri dönüş yolcuglunu erteleyip bozar, ve
sen yolu bulamazsan o bedendeki yerine ulaşamazsan, en sonunda, nitekim
beden cichazindan atilanlar bellidir ve onlar: büyük hacet, kücük abdest
suyu, ve tükrük,sümük , kulak boku,ter, ve hayiz kani, göz suyu ve
capak olmak üzere bedenden atilirlar. nitekim eger bizim vahdeti vucudu
bulup tanimamiz ve ona dogru yolculuk etmemiz demek cennete yolculuk ise
ve o bedendeki yerimizi cennetimiz olcak ise, o zaman eger cennete
ulaşamazsaniz, işde büyük hacet ve kücük abdest suyu olarak atilir ve
euzubillahimineşşeytanirracim demek işde cennetten kovulan şeytandan
Allaha siginirim demekdir. yani bedenden atilanlar, şeytana uymuş ve
cennetin yolunu kaybedip, cennetten atilanlar kovulanlar olmuş
olanlardir. ve necasetten Allaha siginmak demek tuvalet duasi, ile işde o
kovulmuş şeytandan, cennetten, kainati alemin haritasi insan bedeni, ve
onlarin hepsinin sahibi olan cenabi mevla, ve vahdeti vucuddan
atilanlar yani şeytan ve hizbidir. yani necaset ve mikroplar demekdir.
neden peygamber tuvalete girerken:
euzubillahiminerricsin necsel habaisişşeytanirracim dedide,
elhamdüyü girerken degilde cikinca okudu. işde vücüddan atilanlar
cennetten kovulanlar demekdir.
öyleki cennete ulaşsan Hava ile adem gibi cennette olsan, eger
ermemiş ve cennetin degerini bilecek kemalata ulaşmadiysan, Havva ile
Ademin cennetten kovuldugu gibi cennetten de tard olursun nitekim kafa
bölgesi, Adn cennetini temsil eder, ve kafadan atilanlar vardir tükrük,
burun boku, kulak boku, gözyaşi yani, kulaklarinla günah işledinse kulak
boku olur atilirsin, dilinle damaginla günah işledinse agizdan tükrük
blgm olursun atilirsin ve yine birileni üzdünse gözyaşi olur atilirsin,
kibirlendin ve nefsine uydunsa bu seferde burun boku olursun yani.
Rabbim Hakkal yakin yolculugumuzu mübarek etsin ve yerimizi
yurdumuzu bulmayi nasip etsin, ve Cennete nimet yurduna ulaşipda,
oradan, burda yedigimiz haltlar edebsizlikler yüzünden dünyaya tekrar
atilan sürgünler olmakdan muhafaza buyursun. şayet Cenneti Adn a
ulaşirsak elimize dilimize gözümüze sahip olmayi nasip etsin rabbim.
nimet yurdunu bulupda bedenin kafa kisminda atilanlar gibi
kaybedenlerden etmesin.
elfatiha maassalavat
Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
Schrems, 28.03.2013 Cuma
Original Kar © glan