06-01-2022, 06:59 PM
Kaportanin Süsü ve Güzelligi ve Motor ve Aksamin Saglamligi
(Kar©glanin 27.02.2014 Vaazi)
27 Şubat 2014 Perşembe
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Vallahü ealemü bi eadaiküm ve kefa billahi veliyyen ve kefa billahi nasiyra.
Minellezine hadu yüharrifunel kelime an mevadziihi ve yegulune
semi na ve asayna vesma gayra müsmeiv ve raina leyyen bi elsinetihim ve
teanen fid diyn ve lev ennehüm galu semi na ve etea na vesmea venzurna
lekane hayran lehüm ve akveme ve lakin leanehümüllahü bi küfrihim fe la
yü minune illa kaliyla.
Sadakallahul Aziym 45 - 46
esteuzubillah
innel hasenati yuzhibnes seyyiaat.
Hud Suresi 114
Allahümme salli alennebiyyi velmürseliyn ve ashab i güzin ve evliya i salihiyne veşşüheda.
veselamen teammeten ecmayin.
ve sallu ala cebrail, mikail ,israfil,azrail.
Yolculugumuza başliyoruz.
arabanin icadinda önce motor keşfedilmiş sonra motorun aksami ve sonrada kaporta icad edilmiş.
ve insanlik denen hayat agacinin ise önce onun evi olan dünya
varmiş sonra icine konacak olan motor yani adem hz adem halifeyi rui
zemin. yani işde dünyada işler tersinedir yani. ev yapan adam önce evin
temelini sonra duvarlarini yapar, sonra ic duvarlarini, sonra sivasi,
kapi pencere derken, kutu yani box tamam olunca, boxun icine yerleşcek
eşyaya gelir sira, ve evin halisi zilisi televizyonu, buzdolabi girer
işin icine, sonra masa sandelye, sonra mutfak eşyasi, sonrada yencek
aziklar ve en sondada mesela masanin üstüne vazo vazoya güller duvara
cervceve gibi süslere gelir yani.
islamda böyledir önce temel atmak lazim yani. iman etmek lazimdir
ve imanin şarti altidir. yani bir küpün alti kenari vardir ve eger box
veya ev barinak ise büyük box ve küpdür öylese insan barinmak icin önce
bu alti duvari yapmali. yani dört duvar ve bir alt zemin birde cati
olmak üzere alti kenar. yani işde imanda önce allaha iman yani önce
temel ve zemin yapilcak, sonra meleklere iman, yani sag cenab duvari,
sonra kitaplara iman yani sonra ön cenab duvari, sonra peygamberlere
iman, yani sol cenab duvari, sonra ahirete iman yani arka duvar. yani
gelelim ahiret meselesine, ahiret sondamidir öndemidir. yani ahiret
gelecekdemidir gecmişdemidir.yani trenin son vagonu öndemidir yoksa en
arkadamidir? yani trenin son wagonu ahiretiyse onun sonu deniliyorsa
sonda olduguna göre o zaman ahiret duvari insanin ardindadir. Ahiretde
gelcekde olcak olan degil gecmişde olmuş olandir. yani Allah katinda
kiyamet dahi olmuş bitmişdir.yani evin arka duvari demekdir.kader ve
hayrinda şerrinde Allahdan geldigine iman etmek demek işde evin tavani
demek yani kadere iman etmezsen evin tavani ucdu demekdir.yani belada
hayirda rahmetde o evin üstünden eve gelir öyleyse kaderede iman
gerekir.yani eger allah rahmet veririse evin üstüne yagar amma tavan
acik olmamasi lazim yani öyle rahmetin altina durursan evin tavani acik
olursa rahmet benim evin icine yagsin dersen ne hali kalir ne yatak ne
televizyon ne bilgisayar hepsi bozulur. öyleyse rahmetin altinda
durulmasi gereken miktar bellidir. fazla rahmette kalirsan, o dahi sana
bela olur, hasta eder seni ceşitli SIKINTILARA sokar.
ve imandan sonrada islamin 5 şarti vardir namaz, oruc ,hac ,zekat ,kelimei şehadet.
bunlarda evin icindeki ana duvarlardir. yani eger evin icini sen
burasi yatak odasi burasi mutfak diye ayirmazsan bura tuvalet diye
ayirmazsan biryanda yiyip bir yanda si.. bir görüntü ne kötü olur o
yüzden namaz ayri bir duvar ve oda. ve yine oruc ayri bir oda. zekat
ayri bir odadir velhasil kelam. ve her odanin aktif oldugu vakit vardir,
namazin vakti oldugu gibi mutfagin vakti üc ögün yemek vakti veya
susayinca su icme vakti gibi vakitlerde ugranir . ve oruc senede bir ay
girilen bir odadir, yani yemek ve yemek odasi yani mutfak oruc odasidir
,islamin oruc odasi, yine namaz oturma odasidir beş vakit icinde olunan
yer, yine zekat zengin olunca ugranan oda garaj ve araba gibi, hac
ömürde bir defa gidilmesi gereken yer, yani kabe veya cami gibi. yani
insan en azindan ömründe bir defa Allahin evlerinden bir evi ziyaret
etmelidir ki müslüman denebilsin yani. yarin mizanda terazida hicmi
bunun iyi birşeyi yok denirse bir vakit namaz kilanlarin yanina gtimişdi
deseler melekler. o zaman ,orda namaz kilanlarin hürmetine onuda
affedin diyebilir Allah. yani camiye Allahin rahmeti iniyorsa oraya
giren hic ordaki rahmetten istifade etmezse olurmu yagmur yaginca nasil
yagdigi yerdeki herkes islanirsa işde rahmet böyledir. ve kutsi hadisde
bildirildigi üzre daha önceleride yazdigimiz hadis.
Allahin anildigi yerlere melekler toplanir ve onlara nisbet denen
eskilerin üzerine inen bereketlerden iner ve nakşilere nakşi nisbeti
kadirilere kadiri nisbeti iner yani bunun aciklamasi bir baba pazardan
ne alir gelirse anne de onlari pişirir ve böylece o babanin rizkindan
bütün ev halki nasiplenirse, işde nisbet demekde böyledir. abdülkadir
geylaninin katetdigi mertebeler, onun evladi olmaya talip olan ve kadiri
tarikatina intisab edenlere gayretine göre ve iştahina göre verilir. ve
onlarda bir nevi gavs cübbesi gieyerler biri kirmizi cübbesini giyerse,
biriside sari hirkasini giyebilir, bir digeri yedigi üzümden yer, bir
digeri icdigi şerbetten icer, yani baba ne kazandiysa evlatlarinada, o
düşer. baba geylani gibi zengin ise, evlatlarida bolluk icinde olur ,
manevi bollukdan bahsettik burda yani.
zikir fikir nafilelerde o evin diger eşyalaridir. yani mesela
miksere herzaman ihtiyac olmaz, zengin olan mikser alir ve kek yaperken
mikser kullanirsa, işde nafile denilen sünnetlerde böyledir ve yeri
gelince kullanilan saari vakitlerde yapilmasi bizlere ve hayatimiza ve
ahiretimize faydali eşyalar gibidir. amma hergün kek yapilmayacagi gibi
hergün miksere ihtiyac olmaz ve sünnetler farzlar gibi terkedilmemesi
gereken ibadetler degildir. daha önceleri dedikya bazilari onlari tutmuş
birakmamişlar, onun sebebi hikmeti: Rabbimin mehdiye ihsani bereketi
yüzünden, onun zamanina, son ahirzaman muhammed ümmetine kadar bu güzel
ahlakin tevatüren ulaşmasini saglamalari icin, onlara o görev
verilmişdir. fakat bizler mehdi cemaati olarak, belki sagdan giyip
soldan cikarmayi hic terketmeyebiliriz, bazi sünnetlerde evde devamli
kullanilan eşyalar gibidir. mesela kaşik, catal, bicak yahut bardak
,canak tabak gibi her gün her vakitte kullanilabilcek aletlerdir. işde
bazi sünnetlerde böyledir cok SIK kullanma ihticayi olan şeylerdir. amma
bazilari sadece zamani gelince ilac gibi alinir hastalik ve afet
gecince, terkedilmesi gerekir. aspirini hergün alirsan, aspirin senin
bedenin icin taspirin olur artik, onun asprinligi kalmaz yani, o yüzden
bazi sünnetleri eskitmemek lazimdir. bu yüzden sadece ihtiyac halinde
kullanilmalidir.işde bunlarin hepsi o boxun icindeki canli icindir yoksa
araba, insan olmasa neye yarar, yahut ev insan olmasa neye yarar,
elbise ben giymeyeceksem neye yarar, üzüm yemeyceksem niye yarar. haaa
süs icin üzümler vardir büfede süs yaparlar yenmez işde onlarda, bazi
sünnet diye yutdurulan bidatlardir. cok güzeldir baksan ayni üzüm, ayni
karpuz amma ne yenir,ne icilir plastikden, büfede süsdür yani. bidatler
mesela her kandilde mevüt okumak ölüne mevlid, dirine mevlid, kandil
geceleri tesbih namazi kilmak. Allah aşkina muhammed döneminde kandil
gecesi diye birşey yok zaten. regaip kandili mesela insanlara sonradan
üc aylarin girdigini hatirlatmak icin yapilan bir gece yani yoksa regaip
kandili diye birşey peygamberin hayatinda yok yani onun icin recep ayi
şaban ayi var o aylar girince peygamber daha fazla ibadet edermiş amma
bunlar farz degil ki her kandilde yapilsin.
işde evet bunlar güzeldir insanlardan bazilarini, üc aylarin
geldiginden haberi olmayan ahmaklari uyandirmak icin iyidir, amma bunuda
ayni milli piyangoya cevirdiler. bir sene yat, birgece ibadet et, mali
götür. varmi öyle yagma ya. kimin uydurmaasi bu işler, milyonu götür
elli liraya bilet al, sonra türkiyenin en zenigini ol.
diger müslüman hergün camiye gitsin, beş vakit namaz klisin, oruc
tutsun, gelsin bir adam, kadir gecesi oruc tuttu diye bütün ömrünü
kurtarsin. adalete yakişirmi bu. öbür adam ya rabbi ben ömrüm boyu
namazi teketmemeye calişirken yaz demeyip kiş demeyip abdest alirken
yalnişmi yaptimda şu kul bir gecede mali götürdü diye şikayet ederse
canabi mevlaya, o yüce Allahin adaletine nasil sigcak bu iş.
Allah bilhassa kuranda insan icin ancak kazandiklari var diye
buyururken, nasil olurda ömrü boyu namaz kilanla, bir gece kilan ayni,
olur allah aşkina, işde islama sokulmuş naylon üzümler naylon karpuzlar
bunlar. insan bakinca essaf saniyor cok güzel görünüyorlar, elledinmi
anliyon, lan bunlar plastik deyivercen amma, haala insanlardan ahmaklar
plastik üzüm plastik karpuz meraklisi, süs süs, işin süsünde bu
insanlar.
Halbuki Allah dogaya bir cicek yaratmiş o cicekden ari gider bal
alir, kelebek gider beslenir, insan kaynatir şifa olur. senin o süs
sandiginda binlerce meziyet var. peki senin bu bidatlarinda cok güzel
hic namaz kilmayan namaz kiliyor diyorsundur belki amma insanlari
piyangoya aliştrimakdan başka ne. işde bunlar ömürde en az bir kere
girilmesi gereken odalar gibidir. mesela gerdek odasi ömürde bir veye
birkac kere olur eger bir adam üc defa evlendi ve üc bakire kiz aldiysa
üc defa olabilir başka olmaz. her gece gerdek degildir. hanimiyla halvet
gecesi olabilir amma gerdek gecesi degildir artik o geceler, ve o
odada gerdek odasi degildir artik. o geceya mahsusdur onlar. ve kadir
gecesi öyle insana hersene gelmez, ve ve berat her sene gelmez, ömürde
bir veya birkac kere rastlar ,onu aramak lazimdir elbet amma piyongocu
olmadan aramak lazimdir.
işde kaportanin ve evin duvarlarinin güzelligi ve boyasina
gelince işde güzel ahlak insanin aynasidir kaportasidir. eger insan
güzel ahlakli ise, parmakla gösterilen kimselerden olur. nitekim osman
efendimiz haya ve edebde güzeldi, hz ali ilimde ve şecaatde güzeldi, hz
ömer adaletde ve korkusuzlukda güzeldi, yine ebu bekr sadakette ve
arkadaşlikda güzeldi. ve hepsi güzel ahlaklari ile parmakla gösterilen
insan oldular, yine peygamberlerden musa kelimullah oldu. kendisi ile
konuşulabilen kimse demek. yine isa ruhullah oldu, ruh inceligi,
naiflikde güzel, yine yusuf cemalde güzeldi, yüz güzelliginde güzeldi,
yine muhammed habibullah, sevgide güzel olandi, ibrahim halilullah
doslukda güzeldi,adem safiyulullahdi, ilk temiz olan hic kirlenmemişligi
ilk yaşayan, her nekadar sonradan kirllensede hata etsede, safiyullah
su gibi saf, ve icine pislik girinceya kadar temiz ve temizleyci olan,
allahin saf kulu, bir hain şeytanin kandirdigi havva annemize,
safligindan inanmiş kanmiş ve yanilmiş yani su gibi icine pislik girerse
hemen kirlenen fakat saf ve safiyelikde güzeldi, yani su temiz işde
icilir abdest alinir yemege katilir. yani saf ve temiz adem, su gibi.
ibrahim dostunu yakmayan ateş gibi bazi kullar siratdan gecerken, degil
cehennem onlari yakmak, onlara diyecekki cabuk gecin cabuk gecin ateşimi
söndürüyorsunuz diyecek, hadis il sabittir bu haber. yani dostunu
yakmayan ateş ibrahim yani dostlarina sevdiklerine zarar vemeyen güzel
ahlakli kimse.
fakat bazi yeşil türbeler vardirki icine girince estagfirullah
tövbe dersin. yani adam sana, bana, ona buna, sana sencil ,bana bencil
ona oncul oluverir. sen sanirsinki: sen namaz kilarken seninle namaza
durur, haa dersin bu adam namazli niyazli senin yanindan ayrilinca,
kötülerin yanina varinca sana kuyu kazarken bulursun böylelerini.
münafiklar , münafik inasanlar yani işde böyle bir münafik ömeri
katletdi. o yüzden böylelerinden sakinmak lazimdir. türbe türbe yeşil
türbedir böyleleri, bakarsin zannedersin başi secdeden kalkimiyor, yine
böyle ikindi namazinin sünnetini terketmeyen ahmak yezid katletdi
hüseyini. yani münafik münafik koyu münafiklar, sencil bencil oncullar
bunlar yani. bukallemunlar amma imansiz bukallemunlar onun yanina
varinca mavi bunun yanina varinca yeşil sari oluverirler halbuki kendi
yüzünü görsen korkarsin.amma imanli bukallemunlar öyle degildir onlar
dogal hile yapanlardir, her peygamber bir cibilliyatdir ve her
peygamberin imanli ümmeti oldugu gibi imansizlarida vardir öyleyse
bukallemununda iyiside vardir kötüsüde imansizida. ayni biberin
tatlisida acisida oldugu gibi.
işde evin boyasi ve cilasindan cok, icinde durana bakar o ev
Edimslerin evimi, yoksa draculanin şatosumu, yoksa peygemberin hem
mahrem evi hem mescidimi. koyun eti sütü yünü icin oldugu gibi elma
agacina elmasi icin bakilir sulanir ,portakala portakal versin diye. o
yüzden sen senin evinde ne meyva veriyorsun ahlakindan belli olur. işde
icinin güzelligi yüzüne vurmuşluk budur . yani cekirdek has ve öz
cekirdek ise ic güzelse meyvasida güzel olur, eger cekirdek zakkum
cekirdegi ise oda zukkum olur.
ve kaportanin güzelligi kadar motorunda saglam olmasi gerekir ve
aksamda tam ve düzenli uyumlu olmalidirki araba yürüsün, yani iman
saglamsa ahlakda güzelse degmeyin keyfime o zaman onun meyvasini yemeye
insanlar doyamaz.bütün peygamberlerin sünneti bizlere mirasdir ve ve
imanli kimse düşmanina karşi giyer bukallemeun olan peygamberin
hirkasini gerekirse hile yapar kamuflaj yapip saklanir gerekirse hile
yapar düşmani galabe calar işde bu yüzden birkac vaaz önceki vaazimiz
terki terk meselesine gelince işde zaman olurki düşman seni kovalar ve
elindekini almaya calişir ve o zaman düşmana düşmanin silahiyla
saldirmak gerekir ve eger o anki silahin sagdan giyip soldan cikarmak
ise bir sefer o an a mahsus terki terk yapar ve o terketmedigin sagdan
giymeyi terk eder bir defada soldan giyiverirsin ve böylece terki terki o
terkettigin soldan giymeyi tekrar terkeder bu seferde soldan giymeyi
evvele aliverirsin.terki terk yapmiş olur ve bölyece düşmanin silahiyla
düşmani vurmuş olursun.yani dünya yaz köşesine gelince, döner bu seferde
yaz köşesini terkedip, kiş köşesine dogru yol almalidirki, kiş gelsin,
yani o yüzden, dünya dahi terki terk yapar.
o yüzden farzlar terkedilmez amma sünnetler bilhassa bazi
anlarda terk edilmesi mühim olan ibadetlerdir yani o yüzden farz degil
sünnet işde. terkedilebilmesi caiz olanlar yani.
ve son nokta kelimei şehadetde işde o iman evin in giriş kapisidir, kapisi olmayan eve nerden gircen camdan bacadanmi.
ve kelimei şehadet isa ümmetine: la ilahe illallah isa ruhullah.
musa ümmetine: la ilahe illallah musa kelimullah. muahhemd ümmetine: la
ilahe illallah muhamedun rasulallahdir.
hepside imanmidir evet hepside imandir.
Rabbim imaninizi ve temelinizi saglam yapanlardan eylesin, sonra
onun duvarlarini farz olan ibadetlerle örenlerden eylesin, ve her odanin
vaktini gözetenlerden eylesin, ve cila ve kaporta olarak güzel ahlaki
benimseyenlerden eylesin, Rabbim inananlari münafiklikdan ve münafik
zulmetinden uzak eylesin.
hakki hak bilip, hakki batildan ayrit eden kullarindan eylesin.
piyangocu müslümanlik degi,l bilhassa bilincli müslüman olmayi nasip
eylesin.
Elfatiha maassalavat
Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
Schrems, 27.02.2013 Perşembe
Original Kar © glan